×

Wiadomość

EU e-Privacy Directive

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Pokaż politykę prywatności

Odrzuciłeś pliki cookie. Ta decyzja może zostać zmieniona.

Minus 2

umww logo

rck logo

zapraszają na spektakl w wykonaniu

POLSKIEGO TEATRU TAŃCA w Poznaniu
MINUS 2

minus 2

zdj. M. Maruszak
choreografia: Ohad Naharin
czas trwania: 70 min.

"Minus 2" to pierwsza w Polsce realizacja legendarnego izraelskiego artysty Ohada Naharina, uznanego za jednego z najwybitniejszych choreografów naszych czasów. Spektakl, którego premiera okazała się ogromnym sukcesem, gościł już między inni w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi , Bydgoszczy oraz na Węgrzech
i w Rosji. Jak deklaruje Ohad Naharin: "Minus 2" to forma rekonstrukcji. Lubię przerabiać, zmieniać istniejące fragmenty, stwarzać możliwość spojrzenia na nie z innej perspektywy. To zawsze uczy mnie czegoś nowego o mojej pracy i buduje nową kompozycję. Użyłem scen z różnych prac. To tak jakbym opowiadał tylko początek, środek lub koniec wielu historii, ale kiedy złożyłem je w całość, rezultat okazał się równie spójny, jak oryginał. Może nawet bardziej".
Ohad Naharin, uznany za jednego z najwybitniejszych choreografów współczesnych na świecie.

2.02.2013 (sobota)    godz. 19:00

Bilety: normalny 20 zł, ulgowy (emeryci i renciści) 15 zł, uczniowski 10 zł
Miejsce: Teatr Miejski, sala widowiskowa

RECENZJE:
"Minus 2" Polskiego Teatru Tańca w choreografii Ohada Naharina to najważniejsza premiera mijającego sezonu. Sandra Wilk, "Rzeczpospolita"

Odważny, mocny, cudowny i wprowadzający niebywały zamęt w emocje widzów, na których gra tak, jak chce - taki właśnie jest spektakl "Minus 2". Lilia Łada, 28-11-2010, "mmpoznan"


Ohad Naharin, uznany za jednego z najwybitniejszych choreografów współczesnych na świecie, urodził się w 1952 roku w Kibbutz Mizra, w Izraelu.  Swoją edukację taneczną  rozpoczął w Batsheva Dance Company, gdzie jego talent dostrzegła Marta Graham, co zaowocowało zaproszeniem do pracy w jej zespole. W czasie pobytu w Nowym Jorku Naharin odbywał także pratykę taneczną w School of American Ballet i w Juilliard School, gdzie doskonalił technikę pod okiem takich  mistrzów, jak Maggie Black i David Howard.
Swoją karierę wykonawczą kontynuował w sławnej  izraelskiej grupie Bat-Dor Dance Company a następnie w legendarnym zespole  Marice’a Bejarta Ballet du XX-e Siecle.

W 1980 roku Naharin wrócił do Nowego Jorku, gdzie zadebiutował jako choreograf w Kazuko Hirabayshi Studio. W tym samym roku, wraz ze swoją żoną Mari Kajiwara (zmarłą w 2001), stworzył Ohad Naharin Dance Company. Przez 10 lat występował   ze swoją grupą w Nowym Jorku i na scenach świata, ugruntowując  pozycję wybitnego tancerza i choreografa. Jednocześnie realizował  spektakle dla  Kibbutz Contemporary Dance Company,  Nederlands Dans Theater i Batsheva Dance Company, której dyrektorem artystycznym został w roku 1990. Pełniąc tę funkcję do dziś (z wyjątkiem sezonu 2003/2004 kiedy był głównym choreografem), Naharin prowadzi zespół w sposób wizyjny, nadając jego obliczu charakterystyczny kształt artystyczny, podziwiany i naśladowany na całym świecie. Dla Batsheva Dance Company i grupy juniorów Batsheva Ensemble, stworzył ponad 20 choreografii. Nad wieloma z nich wciąż prowadzi pracę, stale je doskonaląc i rozwijając. Efektem takiej koncepcji twórczej jest  "Deca Dance" – spektakl, który w progresywny sposób łączy elementy pochodzące z różnych choreografii Naharina. Takie dzieła Naharina, jak "Tabula Rasa", "Kyr", "Anaphasa" czy "Three" przeszły do kanonu współczesnego języka ruchu, stanowiąc punkt odniesienia dla choreografów i teoretyków analizujących fenomen teatru tańca.  O współpracę z Ohadem Naharinem zabiegają najwybitniejsze zespoły na całym świecie. Jego choreografie mają w swoim repertuarze m.in.: Nerderlands Dans Theater,  Frankfurt Ballet, Ballet de l’Opera National de Lyon, Companía Nacional de Danza, Cullberg Ballet, Ballet du Grand Theatre de Geneve,  Finnish National Ballet, Ballet de l’Opera de Paris, Balé da Cidade de Sao Paulo, Cedar Lake Contemporary Ballet, Hubbard Street Dance Chicago i Les Grand Ballets Canadiens de Montréal.

Ohad Naharin jest twórcą innowacyjnego języka ruchu GaGa, który przez swoją inwencję zrewolucjonizował metodę szkolenia tancerzy Batsheva Dance Company, przeradzając się następnie w światowy system kształcenia w dziedzinie praktyki ruchu. Mając gruntowne wykształcenie muzyczne Ohad Naharin odnosi również sukcesy jako kompozytor. Przy spektaklu "Kyr" współpracował ze znanymi artystami rockowymi z grupy "The Tractor’s Revenge". Jest autorem muzyki do "Max" (pod pseudonimem Maxim Waratt) i "Playback". Edytował i miksował ściężkę dźwiękową do "Mamootot" i "Hory". W "Anaphazie" wystąpił w roli choreografa, kompozytora, gitarzysty i wokalisty.

Świat sztuki uhonorował Ohada Naharina licznymi nagrodami: doktoratem  Honoris Causa w dziedzinie filozofii  Weizmann Institute of Science, doktoratem Honoris Causa w dziedzinie filozofii  Hebrew University, Izrael Prize for Dance, Nagrodą EMET w kategorii Sztuka i Kultura,  tytułem Chevalier de l'Ordre des Arts et des Lettres  rządu francuskiego, dwukrotnie New York Dance (Bessie) Awards, Nagrodą "Dance Magazine" oraz Nagrodą Samuel H. Scripps American Dance Festival za życiowe osiągnięcia.