fbpx Skip to content
×

Wiadomość

EU e-Privacy Directive

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Pokaż politykę prywatności

Odrzuciłeś pliki cookie. Ta decyzja może zostać zmieniona.

Polski Teatr Tańca - Trucizna

Polski Teatr Tańca
Trucizna

18 lipca 2020, godz. 19.00

wejściówki do odbioru w kasie RCK, ilość miejsc ograniczona

trucizna

Polski Teatr Tańca wraz z Martą Ziółek, jedną z najciekawszych polskich choreografek, która taniec łączy z praktykami życia codziennego, modą i popkulturą, przygotował spektakl "Trucizna".

Premiera odbyła się 25 lutego

Choreografia i reżyseria: Marta Ziółek

TRUCIZNA
- Co dla ciebie oznacza tańczenie?
- Wszystko. To wszystko, co mam. Kiedy tańczę, mogę pozwolić sobie na bycie kimś.
- Kim?
- Kimś innym, niż normalnie.
- Kim?
- Najlepszą możliwą gorszą wersją siebie.
- Wierzysz w raj?
- Kiedy tańczę czasem wydaje mi się, że mam ten haj.
- Twój najgorszy koszmar?
- Nie móc się ruszać, stracić czucie.
- Co byś zrobiła, gdybyś nie mogła tańczyć?
- Chciałabym zniknąć.

TRUCIZNA odsyła do średniowiecznych epidemii tanecznych, których różne odmiany zdefiniowano w XIX wieku jako choreomania. Etymologicznie choreomania łączy greckie słowa choros (taniec) oraz mania (szaleństwo), nazywając w ten sposób spontaniczne, niekanoniczne i niewygodne dla władzy ruchowe manifestacje ciał w przestrzeni publicznej. "Taneczne zarazy" miały miejsce w średniowiecznej Europie, ale w spektaklu umieszczone zostają w aktualnym, społecznym kontekście. Przewijają się tu więc nawiązania do Climaxu Gaspara Noé czy do rejwowych szaleństw, o których lider zespołu Prodigy, Keith Flint, śpiewał w piosence Poison.

Choreograficznie TRUCIZNA nawiązuje do pozascenicznych tańców społecznych (social dancing), mających moc budowania fizycznej wspólnoty i ruchowej empatii – podczas zgromadzeń, protestów w przestrzeni miejskiej czy w klubach. Pracując z grupą tancerzy z Polskiego Teatru Tańca badamy taniec jako pasję i zatrucie. Obserwujemy, jak materializują się w poszczególnych ciałach i w ich osobistych historiach. Przemieszczamy się pomiędzy perspektywą indywidualną, a grupową dynamiką. Przyglądamy się, jak ze zbiorowiska indywidualności taniec wytwarza grupę, stając się kolektywnym doświadczeniem.

Premiera odbywa się w ramach Roku Szyderców - cyklu programowego Polskiego Teatru Tańca, zaplanowanego na 2020 rok - będącego czasem wyzwolenia przez śmiech oraz doceniania roli humoru w życiu i teatrze.

links

 

kup bilet

kupbilecik.pl

biletyna.pl

bilet.rck.pila.pl

napisz do nas

write

 

Włącz swój javascript, aby przesłać ten formularz

Szukaj