fbpx

Dziękuję za różę

  • Place: sala widowiskowa

Drodzy Widzowie,
W związku z wprowadzeniem dodatkowych obostrzeń sanitarnych pragniemy poinformować, że spektakl "Dziękuję za różę", który miał się odbyć w ramach 21 Festiwalu Teatralnego "Teatr - pasja rodzinna" został odwołany. W sprawie zwrotu biletów prosimy o kontakt z kasą, tel. 602 252 675, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

DZIĘKUJĘ ZA RÓŻĘ

15 listopada 2020, godz. 19.00

bilet: 35 zł

dziekuje a roze

Występują: Adrianna JENDROSZEK, Dominika MROZOWSKA/Natalia DEDO, Małgorzata WIERCIOCH, Wojciech KOWALSKI, Adam LISEWSKI, Wojciech ROGOWSKI, Jacek ZDROJEWSKI
Reżyseria: Alina MOŚ – KERGER

Sztuka "Dziękuję za różę" wyszła spod pióra autorki "Cudzoziemki" w Wielkiej Brytanii w roku 1950. Została wystawiona tylko raz, w Londynie, sześć lat później. Dziś wraca na teatralne deski i okazuje się zaskakująco aktualna. Czy stając się dorosłym należy wyzbyć się dziecięcej wrażliwości? Jak funkcjonować, zachowując świeże spojrzenie i ciekawość świata, jednocześnie unikając skrzywdzenia i wykorzystania? Do czego obliguje nas wejście w role społeczne; bycie żoną, gospodynią, przyjaciółką? Spod wierzchniej warstwy fabularnej: mieszczańskiego melodramatu, niepozbawionego jednak dużej dawki absurdu i groteski, wyłania się tekst niezwykle aktualny i korespondujący z bieżącymi wydarzeniami. Tekst, który dotyka problemu różnych form znęcania się, niejednokrotnie w dobrych domach, wśród ludzi wykształconych i na stanowiskach. Dlaczego przymykamy oko, kiedy dobrze sytuowany mąż, wspinający się po szczeblach kariery, traktuje żonę protekcjonalnie, z góry. Jak trofeum. To z kolei generuje pytania o to jak ona, owa żona, powinna funkcjonować w "dojrzałym" świecie. W jaki sposób, przy całej naiwności, ma zyskać umiejętność unikania skrzywdzenia i wykorzystania? Pojawienie się na scenie fantastycznych postaci rodem z "Alicji w Krainie Czarów" Lewisa Carolla pokazuje istnienie światów równoległych: prozy życia i tęsknoty za romantycznymi uniesieniami. Wyobraźnia głównej bohaterki, rozbuchana i pokręcona, staje się mechanizmem obronnym przed rzeczywistością, w której utknęła. Można też potraktować tę inscenizację jako próbę zbadania korelacji między światem "Alicji w Kranie Czarów", światem "Róży" i światem sceny – czyli tym, w jaki sposób teatr czerpie z literatury, a ta z kolei czerpie z samej siebie.

Zasady obowiązujące w trakcie epidemii wirusa SARS-CoV-2
Ankieta uczestnika wydarzenia w RCK

logo ue white

logo nfosigw white

bilet rck

logo kupbilecik

logo biletyna

write

Szukaj